افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

زمزمه ورود نظامیان عربستان به عراق

سرباز مهدی | پنجشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ق.ظ
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، به نقل از دیپلماسی ایرانی، برخی از کارشناسان بر این اعتقادند با نزدیک شدن به زمان عملیات آزادسازی موصل از دست داعش، بعثی ها از همکاری با این شبکه تروریستی منصرف شده اند و درصدد برآمده اند تا کودتایی علیه این شبکه انجام دهند و شهر را از کنترل آنها خارج کنند. گفته می شود ارتباطاتی میان عناصر بعثی داعش با عناصر خارج از این شبکه در جریان است تا روند جاری در این شهر را تغییر دهند.
 

در همین رابطه گفته می شود برخی از چهره های بارز موصل مثل اثیل النجیفی، استاندار سابق موصل که متهم به دست داشتن در توطئه سقوط موصل است و همچنین طارق الهاشمی، معاون تحت پیگرد رئیس جمهوری عراق که به ترکیه فرار کرده است، با برخی از فرماندهان بعثی داعش به ویژه فرماندهان طریقت نقشبندیه در ارتباطند و تلاش می کنند آنها را به انجام کودتایی علیه داعش ترغیب کنند تا از یک سو بیرون راندن داعش از موصل آسان تر شود و از سوی دیگر بتوانند آنها در اداره شهر بعد از خروج داعش کمک کنند.

 

خبرگزاری اسکای پرس گزارش داد، برخی منابع عراقی ادعا کرده اند که طارق الهاشمی در حال حاضر وارد استان نینوا شده و در پایگاه بعشیقه، 30 کیلومتری موصل با محافظت نیروهای ترکیه به سر می برد. به گفته این منابع طارق الهاشمی ترک ها را راضی به ورود نظامی به شمال عراق کرده و با اثیل النجیفی که خود در بعشیقه در حال آماده سازی نیروهای سنی موسوم به "حشد الوطنی" تحت نظارت ترک ها است، و رافع العیساوی، از رهبران عشایر اهل الانبار و وزیر دارایی سابق در دولت مالکی ارتباط مستقیم دارد. در همین رابطه گفته می شود هماهنگی های بالایی میان عربستان – امریکا – ترکیه با طارق الهاشمی و اثیل النجیفی و همچنین رهبران قبایل استان نینوا وجود دارد. هدف از آنها این است که فضایی ایجاد کنند که در صورت خروج نیروهای داعش از موصل نیروهای غیرشیعی کنترل شهر را به دست گیرند و نیروهای داوطلب مردمی که گفته می شود عموما شیعه و تحت نفوذ ایران هستند، وارد موصل نشوند. برخی از کارشناسان یکی از دلایل ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق را همین موضوع می دانند.

 

این منابع همچنین گفتند که بعثی ها به طارق الهاشمی تشکیل اقلیم موصل را پیشنهاد داده اند. طرحی که مورد تایید ترکیه و عربستان قرار گرفته است. گفته می شود حتی ترکیه پیشنهاد تشکیل "ارتش آزاد عراق" با اشرف ارتش ترکیه را داده است.

 

ورود نیروهای عربستانی

منابع خبری عراقی خبر داده اند که نیروهای نظامی سپر دفاع جزیره عربستان وارد خاک عراق شده و قصد دارند خود را به موصل برسانند. به گزارش خبرگزاری اسکای پرس «نهله الهبابی»، نماینده ائتلاف دولت قانون به ریاست «نوری مالکی»، نخست وزیر سابق عراق در این باره گفت: «اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که نیروهای سپر دفاع جزیره به فرماندهی عربستان خود را آماده ورود به موصل می کنند اما تا این لحظه خبری که ورود آنها را تایید کند، به دست ما نرسیده است.»

 

او ورود نیروهای ترکی به خاک عراق را نیز اهداف گازی دانست و گفت: «آنها در حال چانه زنی با دولت بغداد هستند تا آن را راضی کنند با عبور خط لوله گازی قطر به ترکیه از طریق عراق موافقت کند.»

 

در همین رابطه منابع محلی در استان نینوا گزارش دادند که نیروهای نظامی خارجی در این استان فقط محدود به نیروهای ترکی نیست بلکه نیروهای آلمانی و عربستانی نیز در مناطق نزدیک به موصل حضور دارند. گفته می شود تانک های آلمانی در اطراف موصل دیده شده اند. به گفته این منابع دست کم 800 سرباز عربستانی به استان نینوا رسیده اند که به ادعای آنها با هماهنگی مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق با عربستان سعودی صورت گرفته است. وی چند روز پیش در عربستان بود و با مقامات عربستانی دیدار کرده بود.

 

پیش از این نیز روزنامه ترکی «ایدنلک» گزارش داده بود که ارتش ترکیه درصدد ایجاد «ارتش آزاد عراق» است و در حال آموزش نیروهای این ارتش در شهر «گلباشی»، نزدیک آنکارا است.

 

اسکای پرس همچنین گزارش می دهد که اثیل النجیفی تلاش های تازه ای را برای انضمام موصل به اقلیم کردستان با همکاری ترکیه و برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آغاز کرده است. به گفته این منبع در سفر اخیر مسعود بارزانی به عربستان و دیداری که او با «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان داشته از او خواسته است که عربستان برای کمک به اهل تسنن و کردها در عراق و تقویت آنها در برابر جبهه روسی و ایرانی دخالت کند و پادشاه عربستان نیز او را مطمئن کرده که به زودی نیروی منطقه ای عربی تشکیل شود و از ترکیه بخواهد که برای پاکسازی مناطق سنی نشین و کردنشین از عناصر داعش وارد عمل شود. پادشاه عربستان همچنین گفته است که هماهنگی بسیار بالایی میان کشورش با امریکا در رابطه با چگونگی آزادسازی موصل و دیگر مناطق از دست داعش وجود دارد. به گفته این منابع پادشاه عربستان گفته است به شرطی حاضر است در این رابطه وارد عمل شود که اقلیم سنی جداگانه ای بعد از پاکسازی آن از وجود داعش تشکیل شود.

همچنین بخوانید : حرامزاده ها، سرشان روی تنشان سنگینی کرده....

  • سرباز مهدی

آل سعود

عربستان

نظرات  (۱)

  • دانشنامه دفاعی
  • سلام علیکم
    شهادت فخر بنی بشر حضرت محمد مصطفی صلوات الله علیه
    و شهادت اشجع فرزندان امیرالمؤمنین؛ حضرت حسن بن فاطمه علیه السلام را خدمت شما برادر مؤمن و گرامی تسلیت عرض میکنم.

    این خبر کذب است برادر
    با هدف محک زدن عراق این شایعه پخش شد.
    متاسفانه این سایت از همان دقائق اولیه به این شایعه دامن زد و بعد از آن هم چند سایت دیگر


    شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ