افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند

سرباز مهدی | چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۶:۲۳ ب.ظ

اگرچه نیروهای ایرانی به لحاظ تکنولوژیکی حریف ارتش به شدت مجهز عربستان سعودی نیستند، تهران می تواند با استفاده هوشمندانه از تجهیزات و نیروهایی که در اختیار دارد، این برتری ریاض را تعدیل کند.


. 5 سلاح ایران که سعودی‌ها باید از آن وحشت کنند

پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی با اشاره به تنش‌های موجود در روابط ریاض-تهران، به معرفی پنج «سلاح» کارآمد ایران پرداخت که عربستان باید به آن‌ها توجه کند.

 

پایگاه اینترنتی نشنال اینترست در گزارشی با عنوان «پنج سلاح جنگی ایرانی که عربستان سعودی باید از آن وحشت داشته باشد » نوشت: «با شدت گرفتن تنش های بین ایران و عربستان سعودی، احتمال درگیری نیز رو به افزایش است.»

 

این پایگاه اینترنتی در گزارش خود مدعی شد:" اگرچه نیروهای ایرانی به لحاظ تکنولوژیکی حریف ارتش به شدت مجهز عربستان سعودی نیستند، تهران می تواند با استفاده هوشمندانه از تجهیزات و نیروهایی که در اختیار دارد، این برتری ریاض را تعدیل کند.

 

تحریم ها علیه ایران لطمه ای جدی به نیروهای ایرانی وارد کرده است و بر این اساس تهران مجبور خواهد بود تا زمانی که سامانه دفاع موشکی اس 300 روسیه در دسترسی ایران قرار نگرفته است برای روبرو شدن با عربستان سعودی از روش های نامتقارن استفاده کند."

 

در زیر به برخی از این سلاح ها که تهران ممکن است از آنها در جنگ استفاده کند اشاره شده است...

 

«نیروی قدس»

نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اگرچه فی نفسه یک سلاح نیست، اما احتمالا موثرترین ابزاری است که تهران می تواند در برابر سعودی ها از آن استفاده کند. این نیروی عملیات ویژه اسرارآمیز که تعداد نیروهای آن حدود 15 هزار نفر است زندگی را به کام نیروهای آمریکایی در زمان اشغال طولانی عراق تلخ کرده بود.

 

«موشک های بالستیک»

در حالی که نیروی هوایی ایران عمدتا متشکل از تجهیزات قدیمی است،  این کشور همچنان از توانایی حمله با استفاده از موشک های بالستیک برخوردار است.

 

ایران از مجموعه ای مختلف از موشک ها ازجمله موشک «عماد» برخوردار است که با سوخت مایع کار می کند و هزار مایل برد دارد. ایران همچنین از خانواده موشک های بالستیک «شهاب» برخوردار است. جدیدترین نمونه موشک های شهاب ، موشک «شهاب 4» است که گفته می‌شود دو هزار و 400 کیلومتر برد دارد.

 

توانمندترین موشک های ایران، موشک های بالستیک سری «سجیل» است که از سوخت جامد استفاده می کند و موشکی دو مرحله‌ای با سکوی متحرک است. رهگیری و هدف قرار دادن این موشک کاری دشوار است.

 

موسسه تحقیقات موشکی «جرج مارشال» اعلام کرده است موشک «سجیل 3» موشکی سه مرحله ای است و برد حداکثری آن چهار هزار کیلومتر است.

 

«قایق‌های تهاجمی تندرو »

با توجه به اینکه عربستان سعودی برای تامین اقتصاد خود نیازمند صادرات نفت است ، ایران می تواند با تلاش برای بستن تنگه هرمز یا مختل کردن تردد کشتی ها در خلیج فارس به این کشور ضربه بزند. در حقیقت ایران در جنگ نفتکش ها در دهه 1980 تلاش کرد این کار را انجام دهد.

 

نیروهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران که از قایق های تندرو و مسلح برخوردار است می تواند در صورت وقوع درگیری ، به کشتی های سعودی و تاسیسات بندری آن حمله کند.

 

«زیردریایی کلاس غدیر»

ایران می‌تواند با استفاده از زیردریایی کلاس غدیر، که برای عملیات در آب های کم عمق طراحی شده است، به کشتی ها و تاسیسات بندری عربستان سعودی حمله کند.

 

«موشک کروز سومار»

ایران یک موشک کروز دوربرد جدید با نام « سومار » ساخته است که هزار و 500 مایل برد دارد. این سلاح ممکن است بر اساس طراحی موشکی « کی اچ 55 Kh-55 » روسیه ساخته شده باشد.

 

گفته می‌شود در پی اعدام روحانی برجسته شیعیان در عربستان، ریاض کاردار خود از تهران را فراخواند و روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با ایران را قطع کرد. این رژیم همچنین سعی کرد کشورهای دیگر ار با خود همراه کند و در پی آن، کشورهای بحرین و سودان هم روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کردند.

 

امارات متحده عربی نیز سطح روابط دیپلماتیک خود را به کاردار تنزل داد و کشورهای دیگر نیز با انتشار بیانیه هایی از ایران انتقاد کردند.
  • سرباز مهدی

آل سعود

اقتدار ما


شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ