افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

قتل عام 500 تن از شیعیان نیجریه / مدعیان حقوق بشر فقط تماشا کردند

سرباز مهدی | سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۲ ق.ظ
آخرین گزارش‌های منتشر شده از یورش روز یکشنبه ارتش نیجریه به حسینیه و خانه رهبر شیعیان این کشور حاکی است در این حمله وحشیانه بیش از 500 نفر از شیعیان مظلوم این کشور، از جمله تمام اعضای خانواده رهبر شیعیان نیجریه در سکوت مرگبار مدعیان دفاع از حقوق بشر به شهادت رسیده‌اند.


بامداد روز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه در یک برنامه از پیش تعیین شده با خودروهای زرهی به سه مرکز تجمع شیعیان این کشور  یعنی محل اقامت و منزل شیخ زکزاکی رهبر جنبش شیعیان در محله «گیالسو» شهر زاریا، «حسینیه بقیه الله» و «دار الرحمه» در شهر زاریا یورش بردند.
حمله آنگونه که شیخ الزکزاکی، شاهدان و برخی از مسئولان شهر توضیح داده‌اند، طی برگزاری مراسم تغییر پرچم‌های سیاه با پرچم‌های سبز که روی آنها عبارت «لبیک یا رسول‌الله» درج شده بود، به مناسبت حلول ماه ربیع الاول در حسینیه بقیه‌الله حادث شد. مراسم تغییر پرچم‌های سیاه با پرچم‌های سبز، مراسم جدیدی نیست، بلکه هرساله برگزار می‌شود، اما ارتش صهیونیستی -وهابی نیجریه که عزاداری 5 میلیونی اربعین شیعیان نیجریه آن را به وحشت انداخته بود تلاش کرد با این یورش، زهرچشمی از شیعیان مظلوم نیجریه بگیرد.
 ارتش نیجریه علاوه بر یورش به حسینیه و  منزل  رهبر شیعیان در شهر زاریا، ‌به دفاتر مرکزی شیعیان در شهر سوکوتو نیزحمله کرد.بر اساس گزارش‌ها، نیروهای ارتش در یورش به حسینیه و منزل شیخ زکزاکی مجهز به آرپی‌جی، نارنجک و کلاشنیکف بودند  و زمانی که مقاومت شجاعانه اطرافیان شیخ را دیدند منزل وی را به آتش کشیدند.
به گزارش فارس در حالی که برخی منابع خبری از شهادت بیش از 500 نفر در درگیری‌های روز یک‌شنبه خبر می‌دهند، جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان حمله نیروهای ارتش این کشور به محل اقامت شیخ زکزاکی، چندین عضو ارشد این جنبش نیز از جمله شیخ محمدمحمود توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان سخنگوی جنبش و جمی گلیما رهبر ارشد بانوان جنبش نیز به شهادت رسیده‌اند. دربیانیه‌ جنبش اسلامی نیجریه آمده: نظامیان ارتش حتی به شیعیان زخمی هم رحم نکرده و به آنها تیر خلاص می‌زدند.»
همچنین «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی و سید علی پسر وی نیز در میان صدها شهید حملات بامداد یک شنبه نیجریه هستند. شیخ زکزاکی جمعا 4 پسر داشت که سه نفر از آن‌ها سال گذشته در جریان حمله ارتش به راهپیمایی روز قدس شهید شدند و تنها پسر باقی‌مانده وی یعنی علی نیز یک‌شنبه به شهادت رسید. دشمنان  شیخ ابراهیم زکزاکی، وی را «نصرالله نیجریه» می‌نامند؛ کسی که خواب راحت را بر بوکوحرام و رژیم نیجریه حرام کرده است.
آخرین گزارش‌ها حاکی است، تدابیر «شدید» امنیتی در چندین شهر این کشور اتخاذ شده و نظامیان حضور گسترده‌ای در خیابان‌ها دارند، با این وجود هزاران نفر از شیعیان و مسلمانان این کشور در اعتراض به این جنایت وحشیانه در شهرهای مختلف این کشور تظاهرات کردند و همبستگی و حمایت خود را از شیخ زکزاکی اعلام کردند.
شیخ زکزاکی کجاست؟
شیخ «محمد الشعیب» مسئول طلاب نیجریه در ایران طی گفت‌وگویی باخبرگزاری تسنیم از سرنوشت رهبر شیعیان پس از دستگیری نیروهای ارتش ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت: «براساس اخبار واصله تمام افرادی که در حسینیه حاضر بودند همراه با تعداد زیادی از جوانانی که در مقابل منزل شیخ الزکزاکی حضور داشتند به شهادت رسیده‌اند».
ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی نیز اعلام کرده در حال حاضر از محل حضور شیخ زکزاکی و وضعیت سلامت او خبری در دست نیست. با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از «شیهو عمر» کمیسیونر پلیس منطقه تائید کرده که شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه توسط ارتش بازداشت شده است.«هارون بیناوی» فعال سیاسی نیجریه‌ای  نیز خبر داده که «شیخ زکزاکی هدف گلوله قرار گرفته و مجروح شده است.»
این اقدام تازه علیه شیعیان و شخص «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان به بهانه تلاش برای ترور رئیس فرمانده ارتش این کشور از سوی نظامیان این کشور صورت گرفت؛‌ ادعایی که به شدت از سوی جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان رد شده است.این اتهامات در زمانی به جنبش اسلامی نیجریه وارد می‌شود که دولت این کشور هیچ قید و بندی بر گروه تروریستی تکفیری «بوکو حرام» قائل نشده و اجازه داده که این گروه، دست به هر جنایتی بزند و در سکوت مطلق «ابوجا»، در هر یک از جنایت‌هایش صدها مسلمان را به قتل برساند.
چرا حمله؟
یکی از دلایل حمله اخیر ارتش نیجریه به شیخ «ابراهیم الزکزاکی» را باید در انتقادات شدید وی از حکومت این کشور به دلیل فساد سیاسی و رابطه با رژیم صهیونیستی، رژیم آل سعود و مبادله اطلاعات بین دستگاه‌های دو طرف و رابطه بوکوحرام با برخی از فرماندهان رده بالای ارتش نیجریه ملاحظه کرد.
«حسن العمری»، نویسنده و پژوهشگر عربستانی نیز طی یادداشتی تحت عنوان «فتنه‌های سعودی – صهیونیستی در کمین مسلمانان آفریقا» به بررسی ریشه‌های یورش اخیر ارتش نیجریه به شیعیان این کشور پرداخته و نوشته است: «برخی کارشناسان یورش اخیر ارتش نیجریه به شیعیان این کشور را با شکست‌های سیاسی مستمر عربستان در خاورمیانه از عراق گرفته تا سوریه و لبنان و یمن مرتبط دانسته و تاکید می‌کنند، ریاض درپی ایجاد شکاف در صفوف مسلمانان آفریقاست تا بازی درگیری‌های طایفه‌ایش را به این قاره انتقال دهد، به ویژه آن که ملک سلمان و محمد بخاری رئیس جمهور نیجریه رابطه نزدیکی دارند و این موجب شده، برخی بخاری را به داشتن اندیشه‌های سلفی وهابی و مدارا با بوکوحرام متهم ‌کنند.
منبع : کیهان
  • سرباز مهدی

شیعیان

نیجریه


شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ