افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

قدرت‌ موشکی ایران ناوگان ‌دریایی آمریکا را نابود می‌کند

سرباز مهدی | جمعه, ۲۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۲۵ ب.ظ

یک روزنامه الجزایری نوشت: سامانه موشکی ایران قادر است در دقایق نخست درگیری، تمام قسمت‌های ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه کشتی و ناو جنگی تبدیل کند.


در ادامه گزارش "برگ‌های برنده و واکنش سهمگین ایران به حمله احتمالی آمریکا-اسرائیل، به روزنامه الجزائری «الشروق» اشاره می شود که در مقاله‌ای طولانی درباره رویارویی احتمالی اسرائیل و آمریکا با ایران نوشت: پیش از آنکه وارد جزئیات طرح‌های جنگی [دفاعی] جمهوری اسلامی [ایران] برای مقابله با تجاوز احتمالی بشویم، در ابتدا به موقعیت نظامی و امکانات ژئواستراتژیک و سیاست‌هایی که به ایران امکان می‌دهد از همه برگ‌های بازی استفاده کند می‌پردازیم.

الشروق افزود: علاوه بر این به فن‌آوری پیشرفته‌ای می‌پردازیم که ایران را قادر ساخته است تا قدرتی نظامی در منطقه باشد که نه تنها بتواند از خود دفاع کند بلکه بتواند با قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای و در رأس آنان با آمریکا و رژیم صهیونیستی مقابله کند.

* موانع طبیعی و سیطره جغرافیایی:

الشروق نوشت: چه بسیار که در مقابل شکست سریع عراق در دو جنگ اول و دوم خلیج فارس سرگردان ماندیم. چون عراق نمونه بسیار ایده‌آلی برای توطئه‌چینان آمریکایی و صهیونیستی بود. حتی برنامه‌های حمله به ایران بسیار شبیه طرح‌هایی است که در دو سال 1991 و 2003 در عراق اجرا شد.

الشروق تصریح کرد: ولی از همین جا، نادانی و غرور توطئه‌چینانی را که از حقیقتی به نام تفاوت اوضاع جغرافیایی عراق و آمریکا، غافل شدند، مشاهده می‌کنیم. همچنانکه اوضاع خود مهاجمان نیز کاملا با اوضاع زمان اشغال عراق متفاوت است.

الشروق نوشت: بحث را از مهم‌ترین شرط درگیری آغاز می‌کنیم و آن موقعیت و مکان جغرافیایی است که کارشناسان نظامی آن را «میدان درگیری» می‌نامند. عراق با موقعیت جغرافیایی کاملا بازی که داشت هدفی آسان برای دشمنان به حساب می‌آمد و به این دلیل که از شش جهت هم مرز با شش کشوری بود که در زمان جنگ، دشمن آن بودند، تمام برنامه‌ها و نقشه‌هایش برای دشمن آشکار و لو رفته بود. علاوه بر این نیروهایش نیز در مرزها پراکنده بود.

همچنین عراق مرز آبی کمتر از 70 مایل داشت و در حقیقت فاقد ضلع سوم نیروی کامل نظامی یعنی ناوگان دریایی بود. چرا که وظیفه ناوگان دریایی دور کردن میدان درگیری از عمق راهبردی خاک کشور است و در مقابل وارد کردن ضربه کاری به عمق موقعیت دشمن.

این در حالی است که ایران برخلاف عراق سرزمینی با مرزهای طبیعی مستحکمی است که ناهمواری‌ها، پستی و بلندی‌های خود مانعی در برابر حمله زمینی و انتقال نیرو از طریق دریاست. علاوه بر این ایران بوسیله ناوگان دریایی خود بخش شرق خلیج فارس را در اختیار دارد. این مرزهای آبی ایران که ویژگی‌های خاص خود را دارد باعث به وجود آمدن ناوگان دریایی پیشرفته‌ای شده است که قادر به چالش با قدرت‌ آمریکا در خلیج فارس است و حتی می‌تواند موجودیت دریایی آمریکا را در منطقه به خطر بیاندازد. علاوه بر این قدرت ایران در تنگه راهبردی هرمز که حدود 60 درصد نفت جهان از آنجا عبور می‌کند، بیشتر از آمریکاست.


الشروق افزود: این عوامل جغرافیایی بدون هیچ هزینه‌ای، حق طبیعی ایران شده است و یکی از مهم‌ترین دلایل درگیری مسلحانه همین امر است که قدرت‌های غاصب غربی تلاش می‌کنند این امتیاز را از ایران بگیرند.

*حکومت عادلانه و همبستگی داخلی

الشروق نوشت: در زمانی که مخالفان و اپوزیسیون عراقی و تفرقه درونی عراق یکی از برگ‌های برنده‌ای بود که اشغالگران برای ساقط کردن عراق از آن بهره بردند، در مقابل ملت ایران منسجم، و متحد و با رهبران خود همبستگی عجیبی دارد. تعجب بسیار زود از بین می‌رود زمانی که می‌بینیم رئیس جمهور این کشور در لباس‌هایی غیر فاخر ظاهر می شود و شاهدیم که به دور از زرق و برق، خودروها و هواپیماهای ویژه و خاص را رد می‌کند.
الشروق افزود: ما در اینجا نمی‌خواهیم درباره رئیس‌جمهور ایران به اعجاب سخن بگوییم بلکه قصد ما از بیان این کلمات بیان عوامل اتحاد ملت و دولت ایران و همبستگی آنان در جنگ و صلح است.

این روزنامه الجزائری افزود: این اتحاد همان اتحادی است که واشنگتن، تل آویو و مزدوران آنها در منطقه تاکنون صدها میلیون دلار و ساعت‌ها وقت، صرف کرده‌اند تا این اتحاد را از بین ببرند ولی اکنون 3 دهه است که همه درگیری‌های نظامی که در منطقه برای بی‌ثبات کردن عرصه داخلی ایران به راه انداخته شده شکست خورده است و نتوانسته است رهبری انقلاب اسلامی را از ملت ایران جدا کند.

الشروق افزود: در مقابل انقلاب [ایران] توانسته است از ظرفیت ملت برای دفاع از آرمان‌های امت استفاده کند.
همچنین دستگاه‌های امنیتی ایران قدرتمند‌ترین دستگاه امنیتی منطقه شده‌اند و در بسیاری از درگیری‌ها بر همتایان غربی و آمریکایی خود پیروز شده‌اند. بدین وسیله است که در مقابل همه توطئه‌ها، چتری حمایتی برای ملت ایران به وجود آمده است.

* پیمان‌های راهبردی و چتر بین‌المللی:

برخلاف عراق که صدام حسین در زمینه پیمان‌های قدرتمند بین‌المللی و چاره‌ساز سرمایه‌گذاری نکرد، می‌بینیم ایران، در این زمینه و ایجاد پشتیبان برای خود بسیار موفقیت‌آمیز عمل کرده است. خاک ایران میدانی برای طرح‌های بزرگ بین‌المللی است و روس‌ها ایران را تواناترین کشور در منطقه می‌دانند که قادر است هیمنه و شکوه آمریکا را در هم بشکند و چین که نفت ایران چرخ صنعت آن را می چرخاند،‌ 80 درصد نفت خود را از ایران تامین می‌کند. همه این قدرت‌های بین‌المللی باعث شده است تا واشنگتن از ایجاد اتحاد نظامی علیه ایران درمانده شود و حتی برخی از این قدرت‌ها آماده‌اند برای ایران بجنگند.

* امپراتوری آمریکا زیر سایه رحم ایران:

الشروق با اشاره به جنگ عراق افزود: آمریکا و متحدانش الان در عراق عملا در وضعی هستند که نمی‌توانند وارد جنگ طولانی با ایران شوند. علاوه بر این ارتش آمریکا در عملیات‌های عراق از پای درآمده است. بنا بر این گزارش، پس از 5 سال اشغال عراق، آمریکا از بازسازی و مستقر کردن ارتش خود در سراسر عراق عاجز مانده است و یکی از اسراری که واشنگتن این امر را مخفی می‌کند این است که نیروهای آمریکایی در عراق هم اکنون قادر نیستند وارد جنگی تازه شوند چون پایگاه‌های موجود در عراق توانایی دفاع از خود را ندارد پس حال آمریکا چگونه می‌خواهد دست به حمله و هجوم بزند؟


تهران بسیار خوب می‌داند که 150 هزار سرباز آمریکایی در زمان کنونی در باتلاقی واقعی هستند. از اطلاعات مهمی که در این خصوص می‌رسد می‌توان فهمید که ایران خوب می‌دانست که گرفتار شدن آمریکا در اشغال عراق، به مثابه ضربه‌ای کاری بر پیکره هیمنه و سلطه آمریکاست. حتی طرح‌های تاکتیکی ایران که پس از اشغال عراق اجرا شده است موفق شده است همه نیروهای آمریکا را در تیررس خود قرار دهد.


الشروق افزود: ایران به راحتی می‌تواند پایگاه‌های آمریکا را در عراق نابود کند ولی ایران توانست مقاومت را در برابر اشغالگران در عراق با تجربه و درایت فراوان اداره و کنترل کند زیرا با این شیوه نتایج بسیار بیشتری به دست آمده است که مهم‌تر از همه، فروپاشی روحیه سربازانی است که به ماموریت‌هایی آسان_ که به لطف تکنولوژی پیشرفته آمریکا و دو دستگی جامعه جهانی در قبال جنگ منطقه_، عادت کرده بودند.
الشروق نوشت: ولی امروز دنیا از طریق رسانه‌ها شاهد ضربه‌هایی است که «امپراتوری کبیر» در عراق دریافت می‌کند.

* 30 سال آمادگی برای رویارویی

الشروق نوشت: رهبران انقلاب اسلامی ایران از زمان سقوط رژیم شاه که متحد آمریکا و اسرائیل بود، به خوبی می‌دانند که رویارویی با دشمنان اسلام روزی فرا خواهد رسید و این امر روزی به وقوع می‌پیوندد. بنابراین فراهم آوردن مقدمات و آمادگی‌های نظامی این رویداد احتمالی از 30 سال پیش آغاز شده است.

ایرانی‌ها از گذشته بسیار خوب آموخته‌اند که وابسته به کشورهای صادر کننده سلاح نباشند به ویژه اینکه سلاح بین المللی دائما بسته به چانه‌زنی‌ها و پرداخت پول بیشتر است، به همین دلیل ایران تصمیم گرفت در این زمینه به خود تکیه کند و صنعت نظامی خود را پیشرفته کند. در نتیجه سلاح ایرانی توانایی پایداری را یافت و حتی در برخی زمینه‌ها بر سلاح آمریکایی برتری یافت و با وجودی که در جنگ تحمیلی 8 ساله که دنیا مقابل ایران ایستاد و تلاش کرد دولت ایران را ساقط کند، ایران از جنگ عراق مرحله جدیدی را آغاز کرد و آن تولد قدرت نظامی ایران بود.

* ذخایر موشکی ایران، قدرت کوبنده

زمانی که مقامات ایرانی آزمایش موفقیت آمیز موشک "عاشورا" را اعلام کردند، در واشنگتن و تل آویو بلوایی بر پا شد مبنی بر اینکه موشک جدید ایران از لحاظ تکنولوژی قادر است به هر هدف آمریکایی در شرق اروپا و هر هدف صهیونیستی برخورد کند و در محل برخورد ویرانی گسترده‌ای را ایجاد کند.


الشروق افزود: این موشک تاج صنعت موشک ایران شد به طوری که سران نظامی ایران در رویارویی احتمالی آینده بر آن تاکید کرده‌اند.


این روزنامه الجزایری افزود: عاشورا موشکی بالستیک با برد میان 2 تا 2 هزار و پانصد کیلومتر است که قابلیت حمل کلاهک غیرکلاسیک را دارد. دیگر موشک بالستیک و نزدیک به عاشورا از خانواده شهاب است که دور بردترین آن شهاب 3 با 1300 کیلومتر برد است و این به معنای پوشش کامل رژیم صهیونیستی است. البته ایران توانست با اصلاح آن برد آن را به 1800 کیلومتر افزایش بدهد.

الشروق نوشت: موشک عاشورا آنقدر دقیق و دارای فن‌آوری خوب است که یکی از برگ‌های برنده و غافلگیر کننده ایران در جنگ احتمالی به شمار می‌رود.


ایران شمار زیادی از آن را به سرعت تولید کرده و آنها را آماده و نشانه رفته به سوی مراکز حساس رژیم صهیونیستی قرار داده است. که از جمله این مراکز و نقاط حساس تاسیسات هسته‌ای "دیمونا" است در حالی که سایر موشک‌های ایران به سوی تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه نشانه گرفته شده است به طوری که دستکم برای هر پایگاه 5 موشک قرار داده شده است.


از سوی دیگر، خانواده موشک‌های ایران دارای انواع سلاح‌های مرگبار است که شامل سلاح‌های دفاعی و ضد زرهی و ... می‌شود و نکته مهم این است که همه این سلاح‌ها ساخت بومی ایران و فن‌آوری آن برای دشمنان ناشناخته است، همچنانکه نوع و نتیجه آن جز در درگیری‌های احتمالی آینده شناخته نخواهد شد.

* نابود کردن تاسیسات هسته‌ای صهیونیستی و پایگاه‌های آمریکایی:

الشروق افزود: موشک قدر با برد 1119 مایل ، یکی دیگر از موشک‌های ایران است که از لحاظ سرعت جز سریع‌ترین موشک‌های دنیاست و قادر است بر تمام رادارها و موشک‌های ضد موشک فائق آید. در نتیجه هر چقدر قدرت سامانه دفاعی ضد موشک دشمن قوی باشد، این موشک به هدف اصابت می‌کند.

بنا بر این گزارش، ایران صدها فروند موشک "قدر" در اختیار دارد و با پیشرفته کردن آن توانسته است قدرت حمله به ناوگان دریایی آمریکا را به دست آورد.

الشروق افزود: کارشناسان ایرانی تاکید می‌کنند موشک قدر قادر است در دقایق نخست درگیری همه بخش‌های ناوگان دریایی آمریکا را غرق کند. سامانه موشک زمین به زمین ایران بر اساس سامانه "تورام 1 " عمل می‌کند که قادر است چند هدف متحرک یا ثابت را همزمان بزند، ولی آنچه ویژگی‌ بارز موشک‌های ایرانی است، فن آوری داخلی و بومی کارشناسان ایران است که بسیار دقیق تر و ویرانگرتر است.

بنا بر گزارش روزنامه الشروق، این سامانه موشکی شامل انواع زیر است: الف) کوتاه برد: عقاب 35 کیلومتر، شهاب 1 با برد 350 کیلومتر، شهاب 2 با برد 750 کیومتر، فاتح 100 تا 250 کیلومتر، زلزال 2 با برد 200 کیلومتر، زلزال 3 با برد 400 کیلومتر.

ب) میان برد: که برد این موشک‌ها میان هزار تا 3 هزار کیلومتر است که از جمله آن می‌توان شهاب 2 و 3 را نام برد که برد آن از 300 تا هزار و 300 کیلومتر است. همچنین موشک فجر 3 نیز از نوع دیگر میان برد است.

علاوه بر این، موشک‌های فوق میان بردی وجود دارد که برد آن میان 3300 تا 5500 کیلومتر است و از جمله آن می‌توان به قدر 110 اشاره کرد که با اصلاحاتی که ایران روی آن انجام داده است برد آن به 3 هزار کیلومتر رسیده است.

ج) موشک‌های دور برد: که از جمله آن شهاب 4 و شهاب 5 است که ایران همچنان برای پیشرفته تر کردن آن تلاش می‌کند. انتظار می‌رود برد آن به زودی به فاصله‌ای بیشتر از 5 هزار کیلومتر برسد.

الشروق نوشت: علاوه بر این موشک‌ها، ایران سامانه دفاعی موشکی هم در اختیار دارد مانند موشک‌های دفاعی هوایی حامل "میثاق 1 و 2" است که فن‌آوری آن به حدی رسیده است که می‌تواند جنگنده‌های مدرن را سرنگون کند و با بمب‌های هوشمند نیز مقابله نماید.

از سوی دیگر ایران دارای موشک‌های ضد تانک "طوفان 1 و 2" و موشک "رعد" و "صاعقه" است که کلیه تانک‌های زرهی پیشرفته قادر به مقاومت در برابر کلاهک ویرانگر بزرگ آن نیست. علاوه بر این ایران موشک‌هایی در اختیار دارد که ویژه نیروهای دریایی است و از جمله آن می‌توان به موشک "نور" با برد 200 کیلومتر، "کوثر" و "حوت" اشاره کرد که قادر است زیردریایی‌های آمریکایی و صهیونیستی را به سادگی نابود کند.

الشروق تاکید کرد: مطالعات غرب نشان داده است که این سامانه موشکی ایران قادر است تمام قسمت‌های ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس متلاشی و به لاشه کشتی و ناو تبدیل کند.

*طرح هجوم زمینی به عمق خاک عراق

الشروق در این پژوهش خود تاکید می‌کند، ایران در جنگ احتمالی با آمریکا دیگر برای دفع خطر از خاک خود به خلق راهکارهای مقابله با تکنولوژی آمریکا بسنده نمی‌کند. بلکه طرح‌های جنگی آن تاکید می‌کند که وقتی آمریکا پرچم سفید خود را بالا می برد ایران پیروزی زود هنگام خود را اعلام نخواهد کرد تا اینکه حضور آمریکا را به طور کلی در منطقه برچیند.

بنا بر این گزارش، به همین دلیل طرح‌ها و برنامه هایی که ایران اسلامی از دو سال پیش تاکنون در دستور کار خود قرار داده است نشان می‌دهد بیش از صد هزار رزمنده به پشتیبانی ده‌ها هزار رزمنده داخل عراق، آماده در نوردیدن پایگاه‌های آمریکایی و به اسارات گرفتن سربازان زنده آمریکا هستند و این عملیاتی است که مهم‌ترین بخش درگیری به شمار می‌رود و به موجب آن می‌توان گفت نه فقط به اشغال نظامی آمریکا بلکه به اشغال سیاسی منطقه نیز پایان خواهد داد.

منبع : http://irdiplomacy.ir


در این وبلاگ همچنین ببینید : همه موشک های ایران



شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ