افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

ترکیه با تانک و توپخانه وارد عراق شد

سرباز مهدی | شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۴۸ ق.ظ

به گزارش جام نیوز، با انتشار خبر ورود نیروهای ارتش ترکیه به خاک عراق، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق خواستار خروج فوری این نیروها از خاک عراق شده است.

 

اردوغان که ده روزی را با سرنگون کردن بمب افکن روسیه حاشیه‌های زیادی درست کرده بود گویا قصد دارد حاشیه‌سازی‌هایش را این بار با ورود بدون اجازه به خاک عراق ادامه دهد.

 

 

 

 

در بیانیه‌ای که وبسایت نخست وزیر عراق روز شنبه (پنجم دسامبر) منتشر کرده از 'حضور نظامیان ارتش ترکیه با تسلیحات و ادوات سنگین' در خاک این کشور، به ویژه در استان نینوا، انتقاد شده و از آن به عنوان نقض اصول حسن همجواری یاد شده است.

 

به نوشته بی بی سِ، در این بیانیه ضمن تاکید بر حضور نظامیان ترکیه بدون درخواست و کسب مجوز از دولت فدرال عراق، از آنکارا خواسته شده فورا نیروهایش را از خاک عراق خارج کند.

 

در بیانیه نخست وزیر عراق آمده است: تایید شده که یک هنگ زرهی ترکیه به همراه تانک و توپخانه وارد استان نینوا در عراق شده‌اند، ادعا شده است که این نیرو‌ها برای آموزش نیروهای عراقی اعزام شده‌اند، (در حالی که) این اقدام بدون درخواست (از دولت فدرال عراق) یا اجازه (دولت عراق) انجام شده است.

 

 

 

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، وی اضافه کرده است: این اقدام نقض جدی حاکمیت عراق و خلاف اصول حسن همجواری است.

 

کمی پیش از انتشار بیانیه نخست وزیر عراق، گزارش‌ها از حضور حدود ۱۵۰ نیروی نظامی ترکیه در حوالی شهر بعشیقه در نزدیکی موصل حکایت داشتند.

 

 

 

علت حضور این نیروها در خاک عراق، آموزش پیشمرگه‌ها و نیروهای نظامی اقلیم کردستان عراق عنوان شده است.

 

رسانه انگلیسی بی بی سی می گوید "ترکیه با وجود مقابله جدی با کردهای داخل خاک خودش و کردهای سوریه، از روابط خوبی با اقلیم خودگران کردستان عراق برخوردار است."

 

تروریست‌های داعش، از یکسال قبل و پس از تجاوز به خاک عراق و اشغال موصل، این شهر را پایتخت خود خواندند.

 

 

 

پیش از این حیدر العبادی نخست وزیر عراق در واکنش به خبرهایی مبنی بر "اعزام نیروهای ویژه آمریکا به عراق" گفته بود که از ورود نیروهای خارجی به کشورش با هدف مبارزه با داعش جلوگیری خواهد کرد.

 

آقای عبادی تاکید کرد عراق تنها به کمک های تسلیحاتی کشورهای خارجی نیاز دارد و خود نیروی کافی برای مبارزه با داعش را در اختیار دارد.

 

سایت صدای آمریکا که به وزارت خارجه این کشور وابسته است، نوشت: آقای عبادی در حالی از مخالفت با ورود نیروهای نظامی به عراق خبرداده است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه سی.بی.اس اعلام کرده نیروهای ویژه آمریکایی به عراق اعزام خواهند شد.

 

اوباما مدعی شده که اعزام این نیروهابه مفهوم اشغال عراق و آن چه در سال ٢٠٠٣ میلادی رخ داد، نیست.

  • سرباز مهدی

ترکیه

عراق


شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ