افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

حمایت وزیر خارجه یونان از سپاه قدس و تشکیل دولت فلسطین

سرباز مهدی | يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۶:۰۶ ب.ظ

به گزارش گروه سیاسی میزان، نیکولاس کوتزیاس که صبح امروز در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران سخنرانی می‌کرد، گفت: با وجود اینکه یونان عضو اتحادیه اروپا است ولی برخی سیاست‌های آن با کشورهای عضو این اتحادیه متفاوت است.

وی ادامه داد: برای مثال امسال ما حاضر نشدیم به بند 14 قطعنامه‌ای که علیه سپاه پاسداران و سپاه قدس بود رأی بدهیم؛ چرا که برای دولت و ملت ایران احترام زیادی قائل هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با نظر وی در مورد رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: ما کاملاً موافق تشکیل کشور فلسطین هستیم. البته ما منافع خود را هم در نظر گرفته و با اسرائیل مسأله‌ای نداریم ولی با ملت فلسطین و مردم ایران احساس نزدیکی می‌کنیم.

وزیر امور خارجه یونان با اشاره به همراه داشتن هیأت اقتصادی گسترده با خود در سفر به تهران، خاطرنشان کرد: یونان به دنبال گسترش روابط و توسعه اقتصادی با ایران است و همچنین ما خواهان غلبه بر مسائل موجود در کشورمان هستیم و می‌خواهیم که هرچه سریع‌تر روابط اقتصادی خود را با ایران گسترش دهیم.

کوتزیاس ادامه داد: در خصوص سیاست خارجی نیز بر این باور هستیم که باید مشکلات را شناسایی و به دنبال راه‌حل‌هایی برای آنها باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز جهان در حال حرکت از غرب به سمت شرق است، خاطرنشان کرد: امروز کشورهای جدیدی در صحنه ظهور کرده‌اند، کشورهایی مثل ایران و چین که از تاریخ و قدمت بسیاری برخوردار هستند.

وی گفت: هر چند یونان جزء کشورهای کوچک و متوسط حساب می‌شود ولی از زمان ریاست این کشور بر اتحادیه اروپا روند گسترش این اتحادیه آغاز شد.

وزیر امور خارجه یونان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات خاورمیانه، خاطرنشان کرد: یونان کشوری صلح‌طلب است و در سال‌های اخیر هیچ اقدامی جهت حمله و یا استعمار کشور دیگری نداشته است. این در حالی است که 18 کشور عضو اتحادیه اروپا چنان سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای غلبه بر بحران در سوریه نیز لازم است تا کشورهای مختلف از جمله ایران و روسیه در این زمینه همکاری داشته باشند و همگی برای غلبه بر بحران سوریه همکاری داشته باشند.

وی با اشاره به انهدام یک جنگنده روس توسط ترکیه گفت: بدون تردید ساقط کردن جنگنده روس هیچ کمکی به بهتر شدن وضعیت نمی‌کند در همین راستا لازم می‌بینم اتحادیه اروپا ارزش‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های جدیدی را برای خود داشته باشد، چرا که قرن بیست ویکم قرن تهدید و تحریم نیست.

وزیر امور خارجه یونان با تأکید بر اینکه بحران‌ها را باید از طریق دیپلمایتک حل کرد، تأکید کرد: دیگر استفاده از ابزارهایی نظیر تحریم کاربردی ندارد و مسائل باید از طریق دیپلماتیک و روابط بین‌الملل حل شود.

وی با اشاره به افزایش روند مهاجرت‌ها از خاورمیانه به اروپا، گفت: به عقیده من برای برقراری ثبات در منطقه لازم است مثلثی به وسیله اوکراین، لیبی و سوریه تشکیل شود. چرا که امروز شاهد بحران مهاجرت هستیم و پناهجویان و آوارگان زیادی خارج از کشورهای خود به سر می‌برند که نیاز به رسیدگی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 630 هزار آواره در یونان پذیرفته شده‌اند که این تعداد در نتیجه جنگ سوریه خانه‌های خود را از دست داده‌اند. همچنین در 7 ماه اخیر در 6 جزیره یونان 640 هزار آواره وارد شده‌اند. این در حالی است که خود این جزایر 96 هزار نفر سکنه دارند و در مواردی جمعیت آوارگان 7 برابر جمعیت ساکنان این جزایر بوده و در دو جزیره شاهد هستیم که جمعیت آوارگان حتی به 20 برابر جمعیت ساکنان اصلی رسیده است.

وزیر امور خارجه یونان با اشاره به جمعیت بالای پناه‌جویانی که در این کشور به سر می‌برند، تصریح کرد: با وجود اینکه جمعیت بالایی از پناهندگان در یونان به سر می‌برند ولی هیچ حرکت خشونت‌آمیز و یا نژادپرستانه‌ای علیه آنها صورت نگرفته است و ما به این موضوع افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز 1 میلیون و 200 هزار آواره از لیبی و 12 میلیون آواره از سوریه به خارج از مرزهای کشورشان رفته‌اند و 3 میلیون نفر هم در اردن و لبنان ساکن هستند. این در حالی است که سازمان‌های جهانی آنها را رها کرده‌اند و هیچ کمکی به آنها نمی‌کنند. به عقیده من به جای اینکه برای رفت و آمد این آوارگان هزینه کنند لازم است برای اسکان آنها به ترکیه و پاکستان هزینه کنند تا این افراد بتوانند پس از مدتی به کشورهای خود بازگردند. علاوه بر این لازم است با شبکه‌های قاچاق انسان نیز برخوردی قاطع شود.

وی با اشاره به متوجه نبودن اروپا نسبت به بحران مهاجران، گفت: متأسفانه در غرب خیلی‌ها متوجه وضعیت فعلی نیستند و سعی می‌کنند مصر و برخی دیگر از کشورها را ناآرام کنند.

وزیر امور خارجه یونان ادامه داد: این در حالی است که در مصر 60 میلیون جوان در بین 96 میلیون جمعیت این کشور حضور دارند. همچنین سودان 45 میلیون نفر جمعیت دارد و سومالی نیز که در همان منطقه واقع شده است در حال فروپاشی بوده و این کشور نیز با جمعیت زیادی روبروست که در صورت ادامه تشنج‌ها این افراد نیز به خیل کثیر پناهندگان اضافه خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در راستای ثبات منطقه از ایجاد کشور فلسطین حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: من در صحبت‌هایی که با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین داشتم به این موضوع اشاره کرده و مهمترین عنصر ثبات در خاورمیانه را ایجاد صلح و پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای سوریه و بازسازی عراق و سوریه دانستم.

وی گذر سوریه از بحران را در گرو برگزاری انتخابات شرافتمندانه و دموکراتیک دانست و خاطرنشان کرد: بهترین راه‌حل برای برقراری آرامش در سوریه عمل به توافقنامه وین است و همچنین لازم است تا پس از برگزاری انتخابات در این کشور قانون اساسی دموکراتیک و برنامه حمایت مالی برای سوریه تبیین شود. از سوی دیگر از بین بردن کامل داعش و ایجاد چشم‌انداز مثبت برای مردم این کشور می‌تواند آینده‌ بهتری را برای آنها رقم بزند.

وزیر امور خارجه یونان ضمن اشاره به اقدامات تروریستی اخیر در پاریس، گفت: من با ملت فرانسه ابراز همدردی می‌کنم و امیدوارم دیگر شاهد چنین شرایطی نباشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم لوح دانشگاه تهران با حضور رئیس دانشگاه و مسئولان تهران و همچنین سفیر یونان در ایران به وزیر امور خارجه یونان اهدا شد.

از حاشیه‌های حضور نیکاس کودزیاس در دانشگاه تهران می‌توان به این موضوع اشاره کرد که سرود ملی کشورمان پخش نشد و به جای آن زمانی به پخش کلیپ دانشگاه تهران اختصاص داده شد و این در حالی بود که تعدادی از همراهان وزیر در ابتدای پخش این کلیپ به گمان آنکه سرود ملی ایران در حال پخش شدن است از جای خود بلند شده بودند.

همچنین ضعف شدید در ترجمه سخنان وزیر امور خارجه یونان نیز از دیگر نکاتی بود که در این مراسم کاملاً مشهود بود در حالی که دو مترجم برای ترجمه در سالن حضور داشتند ولی ضعف در ترجمه روند سخنرانی و مراسم را بسیار کند کرده بود.

فریاد یکی از دانشجویان که به تعطیلی کلاس‌شان به دلیل حضور دانشجویان در سخنرانی وزیر امور خارجه یونان اعتراض داشت و می‌گفت مگر ما مستعمره یونان هستیم که کلاس‌هایمان را تعطیل کرده‌اید وقفه‌ای در برنامه ایجاد کرد و حتی پس از خارج کردن این فرد از سالن نیز برای مدتی صدای وی آرامش فضا را با خلل مواجه کرده بود.

  • سرباز مهدی

اقتدار ما

سپاه قدس


شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ