افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند

افتخار ما اقتدار ما

سر زد از افق مهر خاوران
فروغ دیده ی حق باوران
بهمن فر ایمان ماست
پیامت ای امام استقلال آزادی
نقش جان ماست
شهیدان پیچیده در گوش زمان فریادتان
پاینده مانی و جاودان
جمهوری اسلامی ایران

ایران عزیز تو را برای تمام افتخاراتت دوست دارم ، به خاطر دین راستین شیعه، که باعث سرافرازیم می شود، و سعادت دنیا و آخرتم را تضمین می کند. بخاطر اینکه کشور و مردمان عزیزش مخصوصا، جوانان برومندش ولایی و ولایت مداری هستن ؛ دوستت دارم.به خاطر اینکه خونهای پاکی که برای اعتلای اسلام و قرآن و عزت انسانی و سربلندی این نظام و این سر زمین در سالهای متمادی بر روی تو جاری شده و خاکت را پاک مقدس کرده دوست دارم.

شبکه های اجتمایی
آخرین نظرات
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۳:۰۷ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۱۱:۵۹ - سیّد محمّد جعاوله
    ++++++
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۵ - سیّد محمّد جعاوله
    احسنت
  • ۱۴ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۱۲ - سیّد محمّد جعاوله
    عالی
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۸:۵۸ - دانشنامه دفاعی
    ممنون
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۷:۵۴ - سیّد محمّد جعاوله
    +
  • ۱۳ ارديبهشت ۹۵، ۱۶:۰۵ - سیّد محمّد جعاوله
    خوب
نویسندگان

ایران چه سلاح‌های پیشرفته‌ای را از روسیه می‌خرد؟

سرباز مهدی | سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۱۴ ب.ظ
پایگاه آمریکایی مطرح کرد؛

ایران چه سلاح‌های پیشرفته‌ای را از روسیه می‌خرد؟

«ایران جدای از سامانه‌های موشکی زمین به هوا که حریم هوایی‌اش را ایمن خواهد کرد، به مدرنیزه کردن حوزه‌های نظامی بیشتری نیازمند است.»
جنگنده سوخو 30 ایران چه سلاح‌های پیشرفته‌ای را از روسیه می‌خرد؟

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه خبری ولیوواک (valuewalk) در یادداشتی به بررسی سلاح‌هایی که امکان خرید انها توسط ایران از روسیه وجود دارد پرداخت و مدعی شد که ایران به فناوری پیشرفته سلاح‌های روسی نیاز دارد تا تجهیزات قدیمی خود را به‌روز کند.

 

 

در ابتدای این مقاله با اشاره به حصول توافق هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، و آنطور که مقامات طرفین می‌گویند "قرار است" تحریم‌ها برداشته شود؛ آمده است «تهران بدون اتلاف وقت به سراغ لیست خرید‌های نظامی خود رفته است. هفته گذشته بود که شرکت روستک (Rostec) صادرکننده تجهیزات دفاعی روسی اعلام کرد ارسال سامانه‌های پیچیده اس-300 به ایران نهایی شد.»

 

 

ولیوواک ضمن بیان اینکه سامانه‌های جدید اس-300 در سال 2017 به ایران ارسال خواهند شد، درباره سلاح‌های دیگری که ایران برای تقویت تجهیزات نظامی به آنها نیاز دارد؛ نوشت «ایران جدای از سامانه‌های موشکی زمین به هوا که حریم هوایی‌اش را ایمن خواهد کرد، به مدرنیزه کردن حوزه‌های نظامی بیشتری نیازمند است. چند ماه پیش قراردادی میان ایران و روسیه برای تولید مشترک بالگردهای کاموف امضا شد.»

 

 

اولین سلاح روسی که از نظر ولیوواک ارزش حیاتی برای نیروهای مسلح ایران دارد، تانک‌های T-90 می‌باشد؛ «ارتش ایران به شدت نیاز به نوسازی نیروی زرهی خود دارد و تانک‌های T-90 روسیه گزینه خوبی هستند. ایران حدود 2000 تانک دارد که بیشتر آنها دو دهه قدمت دارند. خرید حدود 1000 تانک T-90 می‌تواند روح تازه‌ای در جوخه‌های زرهی ایران بدمد.»

 

 

 

 

سلاح بعدی موشک‌های ضد ناو کلاب (Klub) می‌باشد که احتمالا جایگزین موشک‌های کرم ابریشم چینی خواهند شد؛ «خرید موشک‌های کلاب می‌تواند به ایران توانایی بستن تنگه هرمز را داده و این کشور را به قدرت برتر خلیج فارس تبدیل می‌کند. این موشک‌های مجهز به توربوفن بُردی در حدود 300 کیلومتر داشته و می‌توان از سکو‌های استتار شده شبیک شوند.»

 

 

جنگنده‌های پیشرفته و نسل جدید سوخو 35 گزینه بعدی است که ولیوواک برای نیروهای هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کند، جنگنده‌هایی که خود روسیه بتازگی پروازهای آزمایشی آنها را به پایان رسانده است؛ «ایران به شدت مشتاق است تا با نیروی هوایی آمریکا، اسراییل یا عربستان سعودی رقابت کند. سوخو 35 ترکیب مرگباری از برُد پروازی، مانورپذیری و توان بالا می‌باشد. البته ایران نسبت به جنگنده‌های سوخو 30 نیز اظهار علاقه کرده است.»

 

 

دیگر سلاح پیشرفته‌ کشتی‌های حمل کننده تانک، کلاس ایوان گرن می‌باشد که البته این پروژه هنوز در دست ساخت می‌باشد؛ «ایران به دلیل خط ساحلی طولانی که دارد در زمان رخ دان جنگ نیازمند شناورهایی است که بتواند پیاده نظام و تجهیزات نظامی را در خلیج فارس جابجا کند. کشتی‌های حمل‌کننده کلاس ایوان گرن قادر هستند باری به وزن 5هزار تُن را حمل کنند.»

 

 



منبع : http://www.jamnews.ir/
  • سرباز مهدی

ارتش

اقتدار ما


شخصی سازی شده توسط سرباز مهدی، مدیر این وبلاگ